Talouspuoli vaatii jatkuvasti, että sanomalehtien artikkeleihin upotetaan ”milloin minkäkinlaista hunööriä”.
Näin valittelee huhtikuussa 1950 Sanomalehtimiehen palstalla nimimerkki, jonka mielestä toimittajat joutuvat toistuvasti torjumaan talousosaston lehteen tyrkyttämää tekstimainontaa.
”Monessa toimituksessa ovat ’välit’ talouspuolen kanssa käyneet melko kireiksi juuri siitä syystä, että toimitus on vastustanut talouspuolen tyrkyttämiä ’puffeja’.”
Paitsi että tekstimainonta on kirjoittajan mielestä moraalitonta, hän huomauttaa, että tekstimainonta on tapa saada lehteen mainos paljon halvemmalla kuin ilmoitusmyynnin kautta.
”’Puhvit’ ovat poikkeuksetta olleet naamioitua ilmoitushintojen alentamista, ja toimitus on niitä vastustanut”, nimimerkki kirjoittaa.
Myös kustantajien lehti Suomen Lehdistö oli kirjoittajan mukaan jatkuvasti moitiskellut tekstireklaameja. Hänen mielestään kustantajat kuitenkin epäreilusti vierittivät syyn tekstimainonnasta toimitusten niskaan, kun todellinen syypää oli kustantajan oma edustaja.

Uusimmassa lehdessä
- Häiriköinti vei työpaikan, masennus oli viedä hengen. Potkut antoivat toimittaja Rami Mäkiselle uuden suunnan.
- Musiikkimediaa tehdään puoli-ilmaiseksi – Pop Media Oy käärii voittoja ja maksaa jutuista alle kympin palkkioita
- Efter krisen – nytt ledarskap på Ålands radio väcker frågor