Aller Median yt-neuvottelut ovat päättyneet. Työpaikkoja vähenee enintään 40. Aller tiedottaa organisoineensa Suomen liiketoimintansa uudelleen ja lopettavansa syksyllä Olivian ja Divaanin printtilehtinä. Molemmat brändit jatkavat verkossa.
Allerin neuvottelujen tavoitteina olivat 2,5 miljoonan euron kustannussäästöt ja 55 työpaikan vähennystarve.
Lisäsäästöihin päästiin yhteistyöllä luottamusmiesten kanssa, Allerin tiedotteessa kerrotaan.
”Vaikeita päätöksiä on nyt tehty. Rakentavissa neuvotteluissa olemme kuuden viikon aikana organisoineet firmamme yhdessä uusiksi. Uusi Aller on paitsi digitaalisempi, myös ketterämpi tulevaan, ” toteaa toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.
Aller kertoo investoivansa jatkossa tilaajavetoisiin aikakausbrändeihinsä sekä sisältömarkkinointiin ja digitaalisiin datapohjaisiin palveluihin.
Uusimmassa lehdessä
- Kerttu Kotakorpi toivoo ilmastojournalismin uskovan parempaan, vaikka se on vaikeaa
- Puoluekannatuskyselyt selvittävät suomenkielisten mielipiteitä, vaikka Suomessa asuu jo 600 000 vähemmistökielistä
- Hallituksen heikennykset työehtoihin luovat painetta tes-pöytiin
- Journalismin pitää kertoa, miten elää rikkinäisessä maailmassa