”Olen joskus kuullut tarinan, jonka mukaan kiinalaisilla lehdillä on tapana huvittaa lukijoitaan tahallisilla virheillä”, kirjoitti nimimerkki E.A. Sanomalehtimiehessä 1/1963.
”Koska suomalaisilla lehdillä ei tiettävästi kuitenkaan tällaista tapaa ole, on epäjohdonmukaista, että automiehille kuitenkin tarjotaan ihan ylettömiin naurunaiheita”, hän sivalsi.
Kirjoittajaa harmittivat kolariuutiset sekä niissä käytetyt epämääräiset sanat ja tekniset termit. Hän epäili esimerkiksi, etteivät sanat ohittaminen ja sivuuttaminen ole merkitykseltään täysin selviä edes kaikille ajokortin omistajille.
Etenkin kolariuutisista oli hänestä mahdotonta saada tolkkua.
Mediakritiikkinsä oheen E. A. tarjosi rakentavan kehitysidean:
”Hassumpaakin tekemistä voi keksiä joutoaikoinaan eikä uskoisi kenenkään työnantajan mieltään pahoittavan, vaikka toimittaja vapaahetkinään työpaikallakin silmäilisi lakeja ja asetuksia, vaikkapa liikennettä koskevia.”
Tietämys tulisi hänen mielestään tarpeeseen, sillä moottoriajoneuvojen määrä oli Suomessa ylittänyt jo yli puoli miljoonaa.
Nykyisin liikennekäytössä on noin 3,2 miljoonaa autoa.

Uusimmassa lehdessä
- Journalistit toivovat viimein pääsevänsä raportoimaan tuhotusta Gazasta vapaasti. Miten sotauutisointi onnistui?
- Yhdistykset haluavat liiton johtoon inhimillisen journalismin puolustajan, joka pärjää työehtoneuvotteluissa
- Puheenjohtajan on katsottava kevään huolia kauemmas
- Yleläiset jäivät odottamaan, kuka saa potkut. ”Nyt katselen ikkunasta järvelle”, sanoo Tapio Termonen.