Journalisten

Jeppis Weekly i graven

Sista numret av HSS Medias tvåspråkiga gratistidning Jeppis Weekly delades ut torsdagen 11 januari.

HSS Medias tvåspråkiga gratistidning Jeppis Weekly bröt ny mark när den startade i december 2015. Målgruppen var hushåll i Jakobstadsregionen som saknar prenumeration på papperstidningen Österbottens Tidning. Sista numret av Jeppis Weekly delades ut torsdagen 11 januari.

I Jeppis Weekly har tvåspråkigheten varit lika naturlig som snacket på stan. Lokala frilansare har skrivit ungefär hälften av artiklarna på svenska och andra hälften på finska. I sina ledare har Kaj Högstedt tagit upp lokala angelägenheter genom att i en och samma text växla mellan svenska och finska.

”Som mediebolag måste vi ständigt ha noggrann koll på kostnaderna. På två år händer det mycket på mediemarknaden och vi måste agera i tid”, säger Anna-Mari Karhunen, VD på HSS Media sedan september 2017.